ماده 1- معامله امن پیش پال
سامانه معامله امن پیش پال متعلق به شرکت نوین عرضه گستر هوشمند دهر ، سامانهای برای ایجاد بستری امن برای تبادلات مالی معاملات آنلاین میباشد . در این سامانه کل یا بخشی از مبلغ خرید کالا که به توافق خریدار و فروشنده رسیده از خریدار دریافت میگردد که بر اساس قوانین مندرجه زیر بهحساب مشخصی که شرایط دریافت را داشته باشد واریز میگردد.
این سامانه هیچگونه مسئولیت و نظارتی در قبال کالای فروختهشده (از قبیل نوع کالا ، سالم و معیوب بودن ، نو یا کارکرده بودن ، اصل یا غیر اصل بودن و...) ندارد و این شرکت با همکاری دیوار خدمات پرداخت امن به کاربر ارائه مینماید.
در این بستر مبلغ معامله از خریدار دریافت میشود و به فروشنده اطلاعرسانی میگردد تا نسبت به ارسال کالا یا ارائه خدمات اقدام نماید و پس از تائید خریدار، تسویه با فروشنده انجام میشود.
تمامی اطلاعرسانیها از طریق چت دیوار انجام میگردد
ماده 2- توضیحات
در این قرارداد اصطلاحات ذیل در معاني مشروحه بکار میرود.
2-1 پرداخت امن: ایجاد تبادلات مالی توسط پیش پال که مورد اعتماد خریدار و فروشنده میباشد
2-2 دیوار:
سایت divar.ir و اپلیکیشنهای مربوطه که محل تبلیغ و معرفی کالا و خدمات میباشد.
2-3 کالا : کالا و خدماتی که در دیوار تبلیغ و معرفی میگردد
2-3 خریدار: هر شخص حقیقی یا حقوقی که از دیوار خرید مینماید و بایستی اطلاعات خود در پنل کاربری را تکمیل نماید
2-4 فروشنده : هر شخص حقیقی یا حقوقی که کالا و خدمات خود را در دیوار تبلیغ یا معرفی مینماید و بایستی اطلاعات خود در پنل کاربری را تکمیل نماید
2-5 معامله: توافقی که برای خرید کالا فیمابین خریدار و فروشنده صورت میپذیرد
2-6 پنل کاربری: محیط کاری است برای مشاهده ورود اطلاعات خریدار و فروشنده از معاملات انجامشده
2-7 تراکنش: پرداخت وجه موفقیتآمیز توسط خریدار از طریق درگاه امن
2-8 کد رهگیری: این کد میتواند بهصورت حروف ، عدد و یا ترکیبی از حرف و عدد که در زمان ارسال کالا از شرکت حمل دریافت میشود
2-9 شرکت حمل : شخص حقیقی یا حقوقی که فروشنده از طریق آن کالا را برای خریدار ارسال مینماید
2-10 کاربر : خریدار ، فروشنده و یا هر شخص حقیقی یا حقوقی که دارای حساب کاربری در پیش پال بوده و در نقش خریدار یا فروشنده از این سامانه استفاده میکند.
تبصره 1 : ثبتنام، ورود کاربران و استفاده از این سرویس به معنای آگاه بودن و پذیرفتن کلیه شرایط و قوانین آن است در صورت تغییر در قوانین، رویهها و خدمات معامله ، موضوع در همین صفحه منتشر و بهروزرسانی میشود. کاربر توافق میکند که ادامه استفاده وی از سرویس پیش پال به معنی پذیرش و متعهد بودن به آخرین نسخهی این سند خواهد بود.
ماده 3- شرایط ثبتنام کاربر
کاربر پس از ثبتنام، ایجاد حساب کاربری و احراز هویت میتوانند برای انجام معاملات خود از سامانه استفاده نمایند.
استفاده از سامانه تنها برای افراد بالای ۱۸ سال، مشروط به اینکه دارای اهلیت قانونی باشند، مجاز است.
کاربران متعهد هستند در فرایند ایجاد حساب کاربری، اطلاعات هویتی یا ثبتی و صنفی خود را بهدرستی و بهطور کامل درج نمایند.
چنانچه حساب کاربری متعلق به شخص حقوقی باشد، فعالیتها بایستی به نام و توسط نمایندگان قانونی (صاحبان امضای شرکت/موسسه) انجام شود.
اطلاعات حساب بانکی اعلامشده بایستی متعلق به دارنده حساب کاربری باشد. هرگونه واریز یا استرداد وجه تنها از طریق شماره شبا درجشده در حساب کاربری صورت میگیرد.
تبصره 2 : مسئولیت ورود اطلاعات صحیح و اطلاعات تماس قابل دسترس در سامانه بر عهده کاربر بوده و در صورت هرگونه ایراد یا خارج از دسترس بودن شماره تماس کاربر بهنحویکه اطلاعرسانی به وی میسر نگردد، مسئولیتی متوجه پیش پال نخواهد بود
تبصره 3: برای مشاهده وضعیت تراکنش ، پیگیری ، عودت و ... تطابق کد ملی و شماره همراه ثبت شده کاربر دیوار توسط پیش پال صورت میگیرد و در صورت عدم تطابق مطابق روال پیش پال به شرح زیر اقدام میگردد.
ماده 4- شیوه استفاده از سامانه
خریدار با استفاده از گزینه روش پرداخت پیش پال در صفحه چت دیوار به پیش پال منتقلشده و پس از ورود شماره موبایل و کد ملی و تطبیق کد ملی به مالکیت موبال ثبت شده امکان پرداخت بیعانه و ارجاع به درگاه بانکی فراهم میشود و پس از واریز پیش پرداخت مشخصات پرداخت در چت دیوار خریدار و فروشنده درج میگردد.
کالای خریداریشده توسط فروشنده برای خریدار ارسال و پس از تائید خریدار با کسر مندرجات ماده 7 از مبلغ پرداخت شده بهحساب فروشنده واریز میگردد.
4-1 تمامی هزینه های ماده 7 از مبلغ تراکنش کسر میگردد و مبلغ به حساب ذی نفع واریز میگردد.
4-2 پیش پال هیچ اطلاع از ماهیت معامله نداشته و تنها بستری امن برای تبادلات مالی بین خریدار و فروشنده میباشد ولی در صورت وجود شکایت در خصوص معامله تا تعیین تکلیف شدن وضعیت شکایت مبلغ تراکنش نزد پیش پال میماند
4-3 با توجه به اینکه تمامی تعاملات مالی از طریق پیش پال میباشد لذا درخواست وجه اضافه توسط خریدار قابل تائید نمیباشد.
4-4 با توجه به دسترسی خریدار و فروشنده به چت دیوار لذا تمامی وضعیتها و اطلاعرسانیها از طریق چت دیوار قابل مشاهده بوده و طرفین ملزم به بررسی پنل کاربری خود میباشند.
4-5 پس از واریز پیش پرداخت ، فروشنده 5 روز جهت ارسال و ثبت کد رهگیری کالا فرصت دارد و در صورت عدم اقدام توسط فروشنده برای خریدار امکان درخواست عودت مبلغ پیش پرداخت وجود خواهد داشت و فروشنده حق هیچ گونه اعتراضی نخواهد داشت.
4-6 فروشنده پس از تائید سفارش 5 روز فرصت دارد تا مشخصات کالای ارسالی را در پیش پال ثبت نماید در صورت عدم اقدام توسط فروشنده برای خریدار امکان درخواست عودت مبلغ پیش پرداخت وجود خواهد داشت و فروشنده حق هیچ گونه اعتراضی نخواهد داشت
ماده 5- شکایت:
الف ) خریدار بایستی در موارد زیر ثبت شکایت انجام دهد تا پرداخت انجامشده بهحساب فروشنده واریز نگردد.
- در صورت عدم ارسال کالا توسط فروشنده طی 3 روز کاری خریدار میتواند ثبت شکایت نماید
- با توجه به اینکه پیش پال از ماهیت کالای دریافتی اطلاعی نداشته و در خصوص کالا صاحب نظر نمیباشد لذا در صورت مغایرت کالای دریافت شده (عدم تطابق کالای دریافتی با توضیحات مندرج در آگهی ، معیوب بودن کالا ، ناقص بودن کالا ، عدم اصالت کالا) خریدار بایستی نهایتاً تا پایان همان روز نسبت به درج شکایت در سامانه اقدام نموده و تمامی مستندات خود (ارسال اسکرین شات از آگهی ، ارسال عکس از کالای دریافتی و ....که به تسریع در بررسی تا حصول نتیجه کمک مینماید) را برای فروشنده ارسال نماید و بایکدیگر به توافقی برسند .لازم به ذکر است تا زمان حصول نتیجه توسط طرفین مبلغ بیعانه نزد پیش پال به امانت می ماند .
ب ) درصورتیکه کالای مرجوعی توسط خریدار دارای مغایرت باشد فروشنده نهایتاً تا پایان همان روز نسبت به درج شکایت در سامانه اقدام نموده و تمامی مستندات خود (ارسال اسکرین شات از آگهی ، ارسال عکس از کالای دریافتی و ....که به تسریع در بررسی تا حصول نتیجه کمک مینماید) را برای خریدار ارسال نماید و بایکدیگر به توافقی برسند .لازم به ذکر است تا زمان حصول نتیجه توسط طرفین مبلغ بیعانه نزد پیش پال به امانت می ماند .
تبصره 4 : درصورت عدم توافق طرفین مراجع قضایی تصمیم گیری خواهد نمود و تمامی هزینه های مربوطه بر عهده حریدار و فروشنده می باشد.
ماده 6- شیوه رسیدگی به شکایات
پس از ثبت شکایت مبلغ تراکنش تا تعیین تکلیف شدن وضعیت شکایت نزد پیش پال میماند
با توجه به اینکه پیش پال صاحب نظر در خصوص کالای ارسالی نمیباشد میتواند به طرفین جهت رسیدن به توافق راهنمایی نماید و در صورت عدم تعیین تکلیف وضعیت شکایت توسط پیش پال خریدار و فروشنده بایستی جهت تعیین تکلیف به مراجع قضایی مراجعه نمایند و ملاک پرداخت وجه توسط پیش پال رأی مراجع قضایی میباشد.
ماده 7 - کارمزد پیش پال
کارمزد بانک مرکزی برای پرداخت آنلاین مبلغ 0.0002 از مبلغ تراکنش تا سقف 4000 تومان میباشد و حداقل 120 تومان بابت هر تراکنش دریافت مینمایدکه از مبلغ کسر میگردد و با تغییر در روال بانک مرکزی نیز این عدد نیز تغییر خواهد نمود و اعمال خواهد شد.
کارمزد پیش پال 1.5 درصد مبلغ تراکنش (حداقل کارمزد 6،000 تومان و حداکثر 525،000 تومان) میباشد و از خریدار (تراکنش)دریافت میگردد و در صورت عدم معامله نیز این مبلغ قابلبرگشت نخواهد بود.
هزینه باخبر سازی پیامک ارسال 3000 تومان میباشد که به عنوان اضافه خدمت محاسبه میگردد. .
تبصره 5 : فروشنده و خریدار بااطلاع از تمامی هزینههای بالا حق هیچ اعتراضی برای کارمزدهای کسر شده ندارند و در صورت لغو معامله تمامی کارمزدهای فوق از تراکنش کسر و باقی مبلغ بهحساب مربوطه واریز میگردد.
ماد 8- تعهدات طرفین
8-1 پیش پال متعهد است پول را به شماره شبا یا شمارهحساب به نام صاحب پنل کاربری واریز نماید و در صورت ثبت شماره شبای اشتباه امکان واریز مبلغ وجود نخواهد داشت و ذی نفع پول موظف به درج شماره حساب صحیح می باشد.
8-2 پیش پال در خصوص مراودههای مالی خارج از سامانه هیچ اختیار و مسئولیتی ندارد.
8-3 پیش پال هیچ مسئولیتی در قبال ماهیت و نوع کالاهای معاملهشده نداشته و تنها مسئول ایجاد بستری امن جهت مراودات مالی میباشد
8-4 کاربر تعهد مینمایند از هرگونه عملي از قبیل نفوذ در نرمافزار، ایجاد بار بیشازحد بر روی سرور که موجب اخلال در فعالیت سرور یا بروز مشکل در وبسایت پیش پال گردد.
8-5 کاربر تعهد مینماید پنل خود را به شخص ثالث انتقال ننماید
8-6 کاربر متعهد میگردد که هر مبلغي را اشتباهاً و یا اضافه بر حق خود از طرف پیش پال بهحساب وی واریز
گردیده باشد، با اعلام پیش پال حداکثر ظرف مدت 24 ساعت بهحساب پیش پال واریز نماید و در صورت استنکاف و یا تأخیر، پیش پال مجاز خواهد بود از حساب بستانکاری کاربر برداشت شود و در صورت عدم بستانکاری از طریق دیوار یا مراجع قانونی جهت جبران خسارت اقدام و تمامی هزینههای انجامشده نیز از وی دریافت گردد.
8-7 کاربر متعهد است کلیه قوانین جاری کشوری ازجمله قوانین تجارت ، تجارت الکترونیکی ، قانون جرائم رایانهای و مصادیق محرمانه جرائم رایانهای ، خریدوفروش اینترنتی ، دادوستد و تبلیغات و بازاریابی (غیر شبکهای و غیر هرمی) در فضای سایبر و اینترنت ، قوانین حمایت از مالکیتهای معنوی ، حقوق مؤلفین ، مصنفین و صاحبان اثر و نیز مقررات و قوانین کپیرایت و مقررات پستی را(بهویژه در خصوص عدم ارسال اشیاء و کالاهای ممنوعه پستی )رعایت نموده و در صورت عدم رعایت موضوع از طرف کاربر مسئولیت پاسخگویی به مراجع ذیصلاح و جبران هرگونه خسارات احتمالی بر عهده کاربر میباشد.
8-8 چنانچه براثر صدور آراء قضایي پیش پال مکلف به جبران خسارت یا پرداخت جریمهای گردد که ناشي از کالاها و خدمات کاربر یا نحوه عرضه آن باشد، کاربر مکلف به جبران آن خواهد بود و پیش پال هیچ مسئولیتی بر عهده ندارد و از حساب بستانکاری کاربر کسر مینماید.
8-9 کاربر تعهد مینماید در حفظ رمز عبور خود ، مسائل امنیتی را رعایت کنید ، پیش پال مسئولیتی در قبال لو رفتن رمز عبور شما و استفاده غیرمجاز از این طریق را نخواهد داشت.
8-10 با توجه به اینکه قیمت کالا یا خدمات توسط فروشنده تعیین میگردد، مسئولیت پاسخگویی در برابر سازمانها و نهادهای نظارتی در این خصوص متوجه فروشنده میباشد. فروشنده، پیش پال را از هرگونه جبران خسارت و طرح دعوا و پاسخگویی به مراجع قانونی مصون میدارد و خود متعهد به پاسخگویی و جبران خسارت حسب مورد خواهد بود.
8-11 در صورت بروز هرگونه مشکل درروند تأمین و فروش کالا یا ارائه خدمات، تمامی مسئولیتهای ناشی از آن متوجه فروشنده بوده و پیش پال مسئولیتی در قبال خریداران نخواهد داشت. مسئولیت و هزینه مرجوع نمودن و استرداد کالا نیز بر عهده فروشنده میباشد.
8-12 کاربران بایستی اطلاعات طرف مقابل را که بهواسطه استفاده از سرویس در اختیارشان قرارگرفته، محرمانه تلقی نموده و اقدامات لازم را جهت جلوگیری از تکثیر یا افشای کلی و جزئی آن به عملآورند.
8-13 کاربر متعهد است وضعیت معامله را از طریق چت دیوار پیگیری نماید و درصورتیکه به هر دلیلی پیامک پیش پال به ازای هر بار تغییر وضعیت در هر معامله توسط کاربر دریافت نشود، پیش پال از این حیث هیچگونه مسئولیتی ندارد.در طی انجام معامله، فقط اطلاعات موجود در سامانه پرداخت امن پیش پال معتبر بوده و پیش پال در ارتباط با هرگونه اطلاعاتی در سایت فروشنده هیچگونه مسئولیتی ندارد.
8-14 در سامانه پرداخت امن پیش پال، تائید دریافت مورد معامله از سمت خریدار برگشتناپذیر بوده و سامانه آن را نهایی تلقی میکند. بنابراین خریدار پیش از دریافت مورد معامله یا کسب اطمینان از صحت و سلامت کالای دریافتی، اکیداً باید از اعلام تائید آن در سامانه خودداری نماید.
8-15 کاربران نمیتوانند حق انتفاع از امکانات سامانه را به غیر واگذار نماید. در مورد اشخاص حقوقی، نماینده وی موظف است آموزش لازم را در اختیار کارکنانی که بهحساب کاربری دسترسی دارند قرار داده و بر عملکرد آنان نظارت داشته باشد. مسئولیت هرگونه سوءاستفاده احتمالی از طرف فروشنده یا اشخاص تحت مدیریت او با فروشنده میباشد وی متعهد به پاسخگویی در برابر پیش پال و طرف مقابل میباشد.
ماده 9- ضمانت اجرای تخلفات
9-1 پیش پال میتواند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی کاربران (ازجمله و نه محدود به انجام معاملاتی که با قوانین کشور یا مفاد این سند مغایرت دارد، سوءاستفاده یا واگذاری سرویس به غیر، اخلال در عملکرد سرویس و استفاده از برنامههای مخرب، هک یا جاسوسی، لطمه به حقوق اشخاص ثالث یا لطمه به حقوق مالکیت فکری پیش پال) دسترسی آنان را به سامانه محدود، معلق یا مسدود نماید. در این صورت، حق لغو تراکنشها یا ضبط وجوه ناشی از آن برای پیش پال محفوظ است. این امر مانع از پیگیری موضوع در مراجع قضایی نخواهد بود.
9-2 پیش پال مجاز است در صورت دریافت دستور از مراجع قضایی یا قانونی برای جلوگیری از فعالیت کاربر خاص، حساب کاربری وی را مسدود و از انجام معاملات آینده برای شخص جلوگیری کند.
ماده 10- سیاستهای رعایت حریم خصوصی
10-1 پیش پال با تأکید بر احترامی که برای حریم شخصی کاربران قائل است، برای استفاده از امکانات پلتفرم اطلاعاتی را از کاربران درخواست میکند.این اطلاعات در حد ضرورت و متناسب با مقاصدی ازجمله مطالعه علت گزارش خطا و بهبود اشکالات سیستمی و تجربه کاربری در هنگام استفاده از سامانه و نیز تحقیقات بازاریابی و ارائه پیشنهادهای مرتبطتر به کاربران جمعآوری میشود و به نحوی مورداستفاده قرار میگیرند که بهطور مستقیم به یک شخص حقیقی مشخص و معین مرتبط نباشند.
10-2 پیش پال همانند سایر وبسایتها از جمعآوری IP و کوکیها استفاده میکند و اطلاعات را توسط کوکی (cookie) جمعآوری میکند. کوکی فایلی است که به درخواست یک سایت، توسط مرورگر ایجاد میشود و به سایت امکان ذخیره بازدیدهای شما و مناسبسازی آنها را فراهم مینماید. بسیاری از مرورگرها امکان غیرفعال کردن کوکی را فراهم کردهاند، به این منظور میتوانید راهنمای مرورگرها را مطالعه کنید.
10-3 پروتکل، سرور و لایههای امنیتی پیش پال و روشهای مناسب مدیریت دادهها حداکثر تلاش را به عمل میآورد که اطلاعات کاربران را محافظت و از دسترسیهای غیرقانونی جلوگیری کند. طبیعتاً مسئولیت هرگونه سوءاستفاده به شخص یا اشخاص متخلف مربوط بوده و پیش پال حق اعتراض و پیگیری را از طریق قانونی بنا بر صلاحدید خود محفوظ میدارد.
ماده 11- تسویهحساب
صد درصد مبلغ کالا که توزیع وصول آن به تائید واحد مالي رسیده پس از کسر هزینه مندرج در ماده 7 بهحساب بانکي مربوطه واریز میگردد:
ماده 12- حل اختلاف
در خصوص اين قرارداد و تفسير ماده ها و تبصره های آن ، نظر پیش پال سندیت داشته و لازم الاجرا میباشد.